$app = JFactory::getApplication(); $nazwa_witryny = $app->getCfg('sitename');

Wiadomość

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych

logoOgłoszony został przetarg nieograniczony na usługę „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Secemin w okresie od dnia 1 lipca 2013 roku do 31 grudnia 2014 roku „

Do najważniejszy obowiązków Wykonawcy zawartych w SIWZ i Umowie należy:

- wyposażenie nieruchomości w odpowiednią i właściwą ilość pojemników na odpady komunalne zmieszane (najem lub użyczenie) oraz worki na odpady segregowane, a w przypadku budynków wielorodzinnych również pojemniki na odpady segregowane (plastik, szkło, papier, metal, odpady wielomateriałowe) jak również wyposażenie w pojemniki na zbiórkę leków w aptekach.
- terminowy i właściwy odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości według ustalonych harmonogramów, a z nieruchomości wymagających indywidualnego zgłoszenia dostarczenie lub opróżnienia pojemnika – usługa ta ma zostać wykonana w ciągu 48 godzin od momentu telefonicznego zgłoszenia,
- niezwłoczne informowanie gminy i właścicieli nieruchomości o zmianach harmonogramów,
- wykonywanie odbioru wystawionych w pojemnikach lub workach przed nieruchomościami odpadów, wywozu i ich zagospodarowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym również obowiązującego prawa miejscowego,
- dokonywanie odbioru odpadów komunalnych w dni powszednie od poniedziałku do soboty w godzinach pracy Wykonawcy,
- zbieranie odpadów komunalnych niesegregowanych, zielonych oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania do odrębnych samochodów odpowiednio oznakowanych napisem "Odpady komunalne", a zebrane selektywnie napisem "Surowce wtórne",

Pojemniki po opróżnieniu powinny być ustawione na właściwym miejscu , a w przypadku rozsypania odpadów posprzątane natomiast teren zanieczyszczony odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu uporządkowany.

Wykonawca zobowiązany będzie do gospodarowania odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązanie się Gminy z obowiązków nałożonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art.3 b i art. 3 c ust.2 ustawy z 13 września1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tj. Dz. U z 2012 r. poz. 391 ze zm.) tj.:


- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych ( Dz. U. z 2012 r. poz. 645),
- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania masy tych odpadów ( Dz. U. z 2012 r. poz. 676), ponosić pełną odpowiedzialność za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami

Usługa ma być wykonywana w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców gminy Secemin do niezbędnego minimum, a usługa wykonywana w taki sposób aby nie zakłócać porządku publicznego i komunikacyjnego,

Odbiór i transport odpadów będzie wykonany, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych domów wielorodzinnych, posesji indywidualnych będzie znacznie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, itp.

Wykonawca zobowiązany będzie do napraw lub ponoszenia kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych (uszkodzenia chodników, ulic, dróg, obiektów małej architektury, koszy .itp.),

Zapraszamy Państwa do zapoznania się z dokumentacją przetargową, która znajduje się na http://www.secemin.eobip.pl w zakładce „Przetargi" z tytułem jak wyżej.