$app = JFactory::getApplication(); $nazwa_witryny = $app->getCfg('sitename');

Wiadomość

PROTOKÓŁ nr IX/11 z sesji Rady Gminy

Protokół nr IX/11

Protokół nr IX/11 z sesji Rady Gminy Secemin odbytej w dniu 29 czerwca 2011 roku w sali narad Urzędu Gminy Secemin w godz. od 10.00 do 13.15

Sesji przewodniczył Pan Roman Marciniak – Przewodniczący Rady Gminy.

W sesji udział wzięli : Pan Sławomir Krzysztofik – Wójt Gminy, Pan Paweł Ruksza – Sekretarz Gminy ,  Pani Teresa Sztuka – Skarbnik Gminy, Pan Jarosław Krzyżanowski – Kierownik Referatu ds. Inwestycji, Infrastruktury, Środków Pomocowych i Ochrony Środowiska, Pan Marian Brewczyk – przedstawiciel PZU w Jędrzejowie, sołtysi z terenu Gminy Secemin oraz radni wg załączonych list obecności.

Ustawowy skład Rady Gminy - 15 radnych

Radnych obecnych na sesji   - 15 radnych

Porządek obrad sesji :

1.     Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.

2.     Przyjęcie protokołów z VII i VIII sesji Rady Gminy.

3.     Informacja Wójta o pracy Urzędu Gminy w okresie między sesjami.

4.     Podjęcie uchwały w sprawie powołania Zespołu Opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników z terenu Gminy Secemin.

5.     Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Uchwale Nr II/4/10 Rady Gminy Secemin z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Secemin.

6.     Sprawozdanie z działalności finansowej i gospodarczej gminy za 2010 rok i rozpatrzenie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tego tytułu.

- odczytanie Uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Secemin sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2010 rok,

- przedstawienie Uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie opinii dotyczącej wykonania budżetu Gminy Secemin za 2010 rok i wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Secemin w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Secemin,

- dyskusja

- podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2010 rok

- podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy absolutorium tytułu wykonania budżetu gminy za 2010 rok.

7.    Wprowadzenie zmian w budżecie gminy  na 2011 rok.

8.    Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2011 – 2019.

9.    Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.

10.  Podjęcie uchwały w sprawie :

- wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Secemin

- podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe zbycie części nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem szkoły położonej w miejscowości Wola Czaryska.

11.  Wnioski i zapytania radnych.

12.  Sprawy różne.

13.  Zamknięcie obrad IX sesji Rady Gminy.

Streszczenie przebiegu obrad sesji.

Ad.1.

Sesję Rady Gminy otworzył Pan Roman Marciniak – Przewodniczący Rady Gminy. Powitał serdecznie zaproszonych gości, przedstawicieli Urzędu Gminy, radnych i sołtysów. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że obecnych jest 15 radnych i sesja jest prawomocna do podejmowania uchwał. W dalszej części tego punktu przedstawił porządek obrad .

Pan Wójt zgłosił wniosek o włączenie do punktu 10 porządku obrad dodatkowego punktu - podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe zbycie części nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem szkoły położonej w miejscowości Wola Czaryska. Wyjaśnił, że wcześniej nie przesłano radnym projektu uchwały ponieważ były jeszcze wątpliwości co do tego tematu  i należał pewne kwestie wyjaśnić.

Innych wniosków w sprawie zmian w porządku obrad nie zgłaszano.

Wniosek zgłoszony przez Pana Wójta , Przewodniczący Rady  poddał pod głosowanie. Za wprowadzeniem zmiany w porządku obrad głosowało 15 radnych. W wyniku głosowania wniosek zgłoszony przez Pana Wójta został przyjęty i uwzględniony w porządku obrad.

Ad.2

Pan Przewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem czy ma odczytać protokoły z VII i VIII sesji Rady Gminy czy ma przekazać radnym do wglądu i będą uznane za przyjęte jeżeli nie będzie uwag , tak jak uzgodniono na początku kadencji.

Radni odpowiedzieli, żeby nie czytać tylko przekazać je do wglądu . Protokoły z VII i VIII sesji zostały przyjęte bez uwag.

Ad.3

 

W punkcie tym Pan Wójt poinformował o ilości i tematyce wydanych przez niego zarządzeń , a następnie przedstawił informację z działalności w okresie między sesjami , a mianowicie :

 

- 27.05. 11 r. – uczestniczył w Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Komisji Oświaty Rady Gminy Secemin zorganizowany w Szkole Podstawowej w Psarach,

 

- odbyto spotkanie z archeologiem Cz. Hadamikiem  w sprawie wykonania badań archeologicznych. Badania te miały być wykonane w trakcie budowy kanalizacji w latach 2009 - 2010 , ale ich nie wykonano .W związku z czym  należało zlecić wykonanie powyższych badań. Wstępnie koszt tego badania wynosił 30 tys zł ale po przeprowadzonych negocjacjach cena ta zmniejszona została do kwoty 20 tys zł plus koszty usługi koparki. Część prac wykonali pracownicy interwencyjni. Z powodu braku dokumentów z wykonanych badań  archeologicznych nie można było skompletować  dokumentów do Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach w celu rozliczenia tej inwestycji. W/w prace zostały już wykonane.

 

- odbyło się spotkanie z Panem K. Kozieł - Komendantem Powiatowym Policji we Włoszczowie. Pan Komendant zwrócił się z prośbą o wsparcie finansowe.

 

- 29.05.11 r. odbyła się Majówka  Rodzinna – festyn ,organizowany przez Urząd Gminy i Zespół Szkół w Seceminie.

 

30.05.11 r. – wspólnie z Panem Kierownikiem J. Krzyżanowskim pojechał do Krzepina w celu zapoznania się ze stanem nawierzchni drogi do osiedla domków letniskowych – Korwinów. W spotkaniu tym udział wzięła również Pani Edyta Turczyn – sołtys Krzepina.

 

- GOPS w Seceminie udzielił pomocy finansowej M. Gołuchowskiemu z Kuczkowa , któremu spalił się dom oraz udzielono  pomocy prawnej w uzyskaniu niezbędnych dokumentów. W tym dniu odbył Pan Wójt spotkanie z córkami , matką i bratem zmarłej nauczycielki ze szkoły w Żelisławicach. Córkom udzielono pomocy prawnej i socjalnej.

 

31.05.11 r. – uczestniczył w spotkaniu z Panem Z. Kosińskim Wiceprezesem firmy Greek Power Development z Krakowa. W/w złożył propozycję wejścia z projektem farmy wiatrowej.

 

W tym dniu odbyła się  narada z udziałem kierownika i z-cy kierownika Referatu ds. Inwestycji, Infrastruktury, Środków Pomocowych i Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy z inspektorami nadzoru w sprawie budowy wodociągu

 

2.06.11 r. – wspólnie ze Skarbnikiem Gminy podpisał w WFOŚ i GW w Kielcach aneks do umowy dot. budowy sieci wodociągowej,

 

3.06.11 – uczestniczył wspólnie z Przewodniczącym Rady Gminy w uroczystości Dnia Matki , Ojca i Dziadka w Kuczkowie,

 

5.06.11 r. – uczestniczył w uroczystej mszy św. dziękczynnej za 25 lat kapłaństwa ks. P. Stolarczyka – Proboszcza Parafii w Seceminie.

 

6.06.11 r. – odbyło się posiedzenie Zespołu Redakcyjnego Biuletynu Informacyjnego Gminy Secemin. Odbyła się też narada z sołtysami w sprawie celowości zamówionych prac równiarką na drogach gminnych. W wyniku przeprowadzonych rozmów ustalono, że rezygnujemy z tego typu usługi, ponieważ koszty tej usługi są duże , a małe efekty.

 

- zapoznano się też bezpośrednio w terenie z zakresem wykonanych prac związanych z budową przepustu na drodze powiatowej w Woli Kuczkowskiej i  budową przepustu w Zwleczy na drodze gminnej i jej odwodnieniem oraz wykonaniem odbudowy drogi gminnej w Woli Kuczkowskiej

 

W tym dniu Pani Poseł na Sejm RP Maria Zuba spotkała się z mieszkańcami naszej gminy.

 

7.06.2011 r. – spotkał się z uczennicami Gimnazjum w Seceminie -Joanną Mrożek i Aleksandrą Wąsat oraz pedagogiem szkolnym Panią I. Rak . Uczennice te w dniu 1 czerwca reprezentowały województwo świętokrzyskie w Sejmie Młodzieżowym w Warszawie.

 

- Uczestniczył w zebraniu sprawozdawczym przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Koniecpolu.

 

Tego dnia odbył się odbiór techniczny realizowanej inwestycji – budowa kanalizacji sanitarnej  w Seceminie i Gabrielowie .

 

8.06.11 r. – wziął udział w Walnym Zebraniu członków Lokalnej Grupy Działania we Włoszczowie

 

Uczestniczył w posiedzeniu Komisji ds. naboru na stanowisko sekretarza gminy. Komisja po analizie dokumentów do rozmowy kwalifikacyjnej wyłoniła Pana Pawła Rukszę.

 

9-10.06.11 r. – uczestniczył  w szkoleniu obronnym zorganizowanym dla wójtów w  Mąchocicach , gm. Masłów,

 

11.06.11 r. uczestniczył w zebraniu Wspólnoty Leśnej w Psarach. W zebraniu udział wzięły osoby zainteresowane wykupem od Wspólnoty działek leśnych.

 

13 .06.11 r. zakupiono statuetki „Secemiński talent” dla  uczniów ponadprzeciętnych kończących Gimnazjum w Seceminie .

 

15.06.11r. – przeprowadzono rozmowę kwalifikacyjną z kandydatem na sekretarza gminy.

 

- dokonano podsumowania konkursu plastycznego „Nasza straż pożarna”

 

-odbyła się narada z udziałem Dyrektora Włoszczowskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji we Włoszczowie, Skarbnika Gminy i kierownika referatu infrastruktury w sprawie przyłączy wodociągowych w Seceminie,

 

- odbyło się też spotkanie z  właścicielem stawów rybnych w Marianowie – w wyniku rozmów właściciel stawów zobowiązał się do odmulenia 1 km rowu melioracyjnego.

 

16.06.11 r. – odbyto spotkanie robocze z udziałem dr Hermańskiego w sprawie odwodnienia szkoły w Seceminie

 

17.06.11 r. – wspólnie z Kierownikiem Referatu J. Krzyżanowskim spotkał się z Prezesem Drewstolu Panem D. Milewskim . W wyniku prowadzonych rozmów Pan Prezes zobowiązał się , że firma jego wykona ławki do parku i deski na scenę.

 

19.06.11 – uczestniczył w Zjeździe Gminnym OSP – zebranie sprawozdawczo – wyborcze . Prezesem Zarządu Gminnego został wybrany Pan Stanisław Dziewięcki , a Komendantem Gminnym Pan Jarosław Drążkiewicz

 

20.06.11 r. – zatrudniono Sekretarza Gminy Pana Pawła Rukszę .

 

Tego dnia uczestniczył w pożegnaniu absolwentów Gimnazjum w Seceminie oraz w zebraniu organizacyjnym w Psarach dotyczącym organizacji dożynek gminnych.

 

21.06.11 – uczestniczył w pożegnaniu absolwentów Szkoły Podstawowej w Psarach

 

22.06.11 r. uczestniczył w pożegnaniu absolwentów  Szkoły Podstawowej w Żelisławicach

 

- w tym dniu odbyło się też posiedzenie inauguracyjne Zespołu Interdyscyplinarnego. Przewodniczącą tego Zespołu  została  Pani Teresa Stefańska – Kierownik GOPS.

 

- odbyło się także spotkanie z mieszkańcami osiedla domków letniskowych w Gabrielowie w sprawie budowy wodociągu.

 

24.06.11 – uczestniczył w spotkaniu z mieszkańcami Brzozowy w sprawie udrożnienia  rowu melioracyjnego.

 

25.06.11 r. – wspólnie z 4 Paniami Sołtyskami z naszej gminy uczestniczył w Zjeździe Sołtysów w Wąchocku., bardzo ciekawa impreza i zrodziła się myśl aby  za rok wybrać się tam autokarem na dwa dni z sołtysami i przewodniczącymi rad sołeckich. Na stronie internetowej naszej gminy są zdjęcia z tego spotkania.

 

Pani Irena Stańczyk – sołtys Żelisławiczek została laureatką i otrzymała Puchar „Sołtys Roku”.

 

W drodze powrotnej złożono wizytę pochodzącemu z Secemina ks.L. Sikorskiemu Proboszczowi Parafii Bodzentyn- jest honorowym obywatelem miasta i gminy Bodzentyn

 

26 .06.11 r. – w tym dniu był wyjazd rolników na Dni Otwarte  organizowane przez ODR w Modliszewicach

 

27.06.11r. – uczestniczył w  posiedzeniu Związku Gmin Ziemi Włoszczowskiej we Włoszczowie. Tematem posiedzenia było :

 

- sprawozdanie z wykonania budżetu za 2010 r.

 

- udzielenie absolutorium

 

- zmiany w Statucie Związku

 

- przyjęcie stanowiska w sprawie przebudowy drogi 786. Jest decyzja na modernizację drogi wojewódzkiej  786 ale tylko na odcinek Kielce – Łopuszno w związku z czym związek przyjął takie stanowisko , że wyraża protest przeciwko przewlekłości postępowania zmierzającego do realizacji przebudowy drogi wojewódzkiej 786 etap II na odcinku Łopuszno – Włoszczowa –granica województwa świętokrzyskiego, co narusza zasadę zrównoważonego rozwoju województwa świętokrzyskiego. Ponadto przedstawiciele gmin powiatu włoszczowskiego przez teren których przebiega w/w droga chcą w celu zamanifestowania, uczestniczyć w sesji Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego.

 

- dyskusja na temat nowej ustawy śmieciowej

 

-  W Powiatowym Urzędzie Pracy we Włoszczowie podpisał aneks do umowy w sprawie przedłużenia stażu.

 

Uczestniczył również w posiedzeniu Komisji Oświaty , Promocji Gminy , Kultury, Sportu i Spraw Społecznych .

 

28.06.11 r. – uczestniczył w sesji Rady Powiatu we Włoszczowie

 

Pan Wójt poinformował o wykonanych pracach związanych z udrożnieniem przepustu i rowu w Psarach. Przekazał też informację, że zgłosiła się do niego osoba chętna do uruchomienia w remizie w Seceminie stołówki dla osób starszych, samotnych. W tym temacie osoba zainteresowana musi zgłosić się do Powiatowego Urzędu Pracy i rozeznać możliwości uruchomienia takiej działalności  gospodarczej.

 

Pan Wójt poinformował także, że wydano kolejny egzemplarz Biuletynu Informacyjnego Gminy Secemin . Podkreślił, że jeżeli byłaby potrzeba zamieszczenia w biuletynie jakiejś informacji to można ją zgłaszać do zespołu redakcyjnego.

 

Następnie głos zabrał Pan Paweł Ruksza – Sekretarz Gminy. Poinformował o przebiegu swojej pracy zawodowej. Od 10 lat pracuje w administracji samorządowej przez ostatnie lata pełnił funkcję naczelnika wydziału organizacyjnego Urzędu Miasta w Częstochowie. Działa w kilku stowarzyszeniach. Jego zainteresowania to turystyka górska , socjologia . Liczy, że współpraca będzie dobra i z korzyścią dla mieszkańców Gminy Secemin.

 

Następnie Przewodniczący Rady życzył Panu Sekretarzowi satysfakcji z wykonywanej pracy  i miłej współpracy.

 

W dalszej części tego punktu głos zabrał Pan M. Brewczyk – przedstawiciel PZU w Jędrzejowie.  Przedstawił oferty ubezpieczeń w rolnictwie.

 

Następnie radni zgłosili kilka pytań w temacie ubezpieczeń i uzyskali stosowne wyjaśnienia od przedstawiciela PZU .

 

 

Ad.4.

W punkcie tym Pan Przewodniczący poinformował, że zgodnie z ustawą o ustroju sądów powszechnych  należy powołać zespół opiniujący kandydatów na ławników . Po konsultacjach z Panem Wójtem jest propozycja aby w skład zespołu powołać 5 osób : 1 przedstawiciel  zgłoszony przez Pana Wójta , 2 radnych i 2 sołtysów.

Do powyższej propozycji nie zgłaszano uwag.

Następnie przystąpiono do zgłaszania kandydatów do Zespołu Opiniującego kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego we Włoszczowie.

Pan Wójt zgłosił Pana Pawła Rukszę – Sekretarza Gminy.

Spośród radnych zgłoszono następujące kandydatury :

 Pan T. Bąk zgłosił Panią Mariolę Kaletę , a Pan K. Krzyżanowski  zgłosił Panią Teresę. Kopanicką .

Spośród sołtysów zgłoszono :

- Panią Edytę Turczyn

- Panią Monikę Rak

w/w osoby wyraziły zgodę na powołanie ich do Zespołu Opiniującego kandydatów na ławników.

Następnie Pan Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Zespołu Opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników z terenu Gminy Secemin.

Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.

W glosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” było – 15, głosów „przeciw” było – 0, głosów „wstrzymujących się” było – 0.

Uchwała Nr IX/41/11 w sprawie powołania Zespołu Opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników z terenu Gminy Secemin została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad. 5.

W punkcie tym Pan Przewodniczący poinformował , że rezygnuje z funkcji członka  Komisji Finansów i Infrastruktury oraz  Komisji Rozwoju, Bezpieczeństwa i Spraw Komunalnych w związku z objęciem funkcji Przewodniczącego Rady Gminy.

Następnie zapytał Pana B. Wasika w jakiej komisji chciałby pracować , ponieważ kiedy był przewodniczącym rady gminy ,  nie był członkiem żadnej stałej komisji rady.

Odpowiadając na zadane pytanie Pan B. Wasik  poinformował, że nie zgłasza akcesu do żadnej komisji , co nie znaczy że nie będzie współpracował z radnymi, jeżeli będzie miał jakiś ciekawy pomysł to chętnie się nim podzieli.

Pan Marek K. – prosił o opinię prawną w tym temacie, bo jeżeli radny nie wyraża zgody na pracę w komisji to , czy nie uchyla się od obowiązków radnego.

W celu wyjaśnienia poruszonej kwestii przez Pana Marka Przewodniczący zacytował § 14 pkt 2 Statutu Gminy, który mówi , że radny może być członkiem 3 komisji stałych, które działają w minimum 3 osobowych składach, czyli może, a nie musi działać w komisji. Dodał jeszcze, że Pan Bogdan Wasik może uczestniczyć w posiedzeniu każdej komisji ale bez prawa udziału w głosowaniu i nie będzie pobierał diety.

Przewodniczący  zwrócił też uwagę , że wobec decyzji podjętej przez Pana Bogdana Wasika , że nie będzie członkiem żadnej stałej komisji powołanej przez Radę Gminy, bezzasadnym staje się punkt 2  § 1 projektu uchwały przesłanej radnym w sprawie wprowadzenia zmian w Uchwale Nr II/4/10 Rady Gminy Secemin z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Secemin.

Projekt tej uchwały przygotowany był z myślą , że Pan B. Wasik  zdecyduje się na pracę w komisjach .

Następnie przedstawił projekt uchwały z wyłączeniem pkt 2 § 1.

Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag. Następnie projekt tej uchwały poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „ za” przyjęciem uchwały było  – 14 , głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 1.

Uchwała Nr IX/42/11 w sprawie wprowadzenia zmian w Uchwale Nr II/4/10 Rady Gminy Secemin z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Secemin została przyjęta większością głosów w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.6.

 W punkcie tym Pani Skarbnik poinformowała że zgodnie z ustawą o finansach publicznych radnym przedłożone zostały n/w dokumenty :

- bilans z wykonania budżetu państwa , jednostki samorządu terytorialnego;

- bilans jednostki budżetowej

-zestawienie zmian w funduszu jednostki. Sprawozdanie łączne jednostek budżetowych sporządzone na dzień 31.12.2010 r.

- rachunek zysków i strat jednostki. Sprawozdanie łączne jednostek budżetowych sporządzony na dzień 31.12.2010 r.

- Uchwała Nr 34/2011 I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 20 kwietnia 2011 r. w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetu Gminy Secemin za 2010 r. wraz z informacją o stanie mienia jednostek samorządu terytorialnego i objaśnieniami.

 Następnie przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2010 r.

Do przedstawionego sprawozdania nie zgłaszano uwag ani pytań . Stanowi ono załącznik do niniejszego protokołu.

Przedstawiła także Uchwałę  Nr 34/2011 I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach  z dnia 20 kwietnia 2011 r. w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetu Gminy Secemin za 2010 rok wraz z informacją o stanie mienia jednostek samorządu terytorialnego i objaśnieniami .

Opinia RIO w  powyższym temacie jest pozytywna.

Uchwała Nr 34/2011 SO RIO w Kielcach stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie Pan K. Krzyżanowski  – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił Uchwałę Nr 1/11 Komisji Rewizyjnej z dnia 24 maja 2011 r. w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Secemin  oraz opinię o realizacji budżetu gminy za 2010 r.

Komisja pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu za 2010 r. i  jednogłośnie wnioskowała o udzielenie absolutorium .

Pan Przewodniczący Komisji dodał, że w m-cu lipcu br Komisja Rewizyjna przeprowadzi kontrolę ściągalności podatków.

Uchwała Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy za 2010 r. przekazana została Przewodniczącemu Rady Gminy i przez niego przesłana do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach celem zaopiniowania.

Pan Przewodniczący Rady przedstawił Uchwałę Nr 53/2011 I Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 1 czerwca 2011 roku w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium .

Wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium za 2010 został zaopiniowany pozytywnie.

Materiał w powyższym temacie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W dalszej części tego punktu Pani Skarbnik przedstawiła informację o stanie mienia . Poinformowała , że informacja ta została przekazana radnym wraz z innymi dokumentami wynikającymi z ustawy o finansach publicznych.

Uwag do powyższej informacji nie zgłaszano.

Następnie Pan Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na tematy poruszone powyżej

Głosów w dyskusji nie było

Pan Przewodniczący reasumując przedstawione informacje powiedział, że dokumenty dotyczące udzielenia absolutorium wójtowi za 2010 rok są kompletne, uzyskały pozytywną opinię RIO , Komisja Rewizyjna wnioskowała o udzielenie absolutorium i wniosek uzyskał pozytywną opinię więc pozostaje podjęcie stosownych uchwał.

Następnie przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2010 r.

Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych, głosów „za” było – 15, głosów „przeciw” – 0 , głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr IX/43/11 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2010 r. została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia  Wójtowi Gminy Secemin absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy za 2010 rok.

Do projektu w/w uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania  nad projektem tej uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr IX/44/11 w sprawie udzielenia  Wójtowi Gminy Secemin absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy za 2010 rok została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie głos zabrał Pan Wójt. Podziękował za udzielenie absolutorium, chociaż on sprawował w 2010 roku funkcję krótki okres czasu tj od 13 grudnia i absolutorium należy się wójtowi i radnym z poprzedniej kadencji .

Ad.7.

         W punkcie tym Pani Skarbnik Gminy poinformowała o dodatkowych zmianach koniecznych do wprowadzenia do projektu uchwały przesłanej radnym w sprawie zmian budżetu gminy na 2011 rok.

Zmianę do budżetu należy wprowadzić w związku z nadesłaną decyzją Wojewody Świętokrzyskiego w sprawie zwiększenia dotacji celowej na dział – pomoc społeczna.

Do propozycji zmian do projektu uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok.

Do projektu powyższej uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie projekt tej uchwały Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw”- 0, głosów „wstrzymujących się” – 0 .

Uchwała Nr IX/45/11 w sprawie zmian budżetu gminy na 2011 r. została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.8.

         W punkcie tym Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2011 – 2019.

Uwag do projektu uchwały nie zgłaszano. Następnie Pan Przewodniczący projekt w/w uchwały poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw”- 0, głosów „wstrzymujących się” – 0 .

Uchwała IX/46/11 w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2011 – 2019 została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.9.

W punkcie tym Pani Skarbnik wyjaśniła , że planuje się zaciągnąć kredyt długoterminowy w kwocie 600 000,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy z przeznaczeniem na sfinansowanie :

- zadania inwestycyjnego wieloletniego pod nazwą „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w miejscowości Secemin i Wałkonowy Dolne – kredyt w kwocie 240 000,00 zł

- zadania inwestycyjnego rocznego pod nazwą „Budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do działek przyległych w miejscowości Brzozowa – Gabrielów – kredyt w kwocie 360 000,00 zł.

Źródłem spłaty powyższego kredytu będą dochody własne osiągnięte w latach 2012 i 2013. Całkowita spłata kredytu nastąpi w 2013 roku.

         Następnie przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.

Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania nad przyjęciem w/w uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych . Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr IX/47/11 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.10.

         W punkcie tym Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Secemin w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.

Proponowana do zbycia działka ma powierzchnię 0,10 ha , położona jest w miejscowości Kluczyce . Nieruchomość przeznaczona do zbycia , to tereny oznakowane  w  p.z.p.g. MR,N – tereny zabudowy mieszkaniowej – zagrodowej i jednorodzinnej. Zostanie zbyta w drodze przetargu.

Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych . Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr IX/48/11 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Secemin w drodze przetargu ustnego nieograniczonego została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

         W dalszej części tego punktu głos zabrał Pan Paweł Ruksza – Sekretarz Gminy.

Powiedział, że temat likwidacji szkoły w Woli Czaryskiej i przeznaczenia budynku szkoły na dom pomocy społecznej znany jest radnym ,wcześniej dyskutowano na ten temat na różnych spotkaniach .

Wyjaśnił, że projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe zbycie części nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem szkoły położonej w miejscowości Wola Czaryska , przekazano radnym dopiero na dzisiejszej sesji , ponieważ cały czas prowadzone były negocjacje z podmiotami zainteresowanymi zagospodarowaniem budynku szkoły. Do końca nie wiadomo było jaką zastosować formę zbycia przedmiotowej nieruchomości. W wyniku dyskusji prowadzonej na powyższy temat proponuje się formę bezprzetargowej sprzedaży nieruchomości za cenę ustaloną przez rzeczoznawcę . Gmina Secemin jest właścicielem nieruchomości gruntowej nr 280/6 o pow. 5,5124 ha zabudowanej budynkiem szkoły podstawowej w Woli Czarskiej. Po dokonaniu likwidacji szkoły zamierza się  działkę nr 280/6 podzielić na dwie części z której zostanie wydzielona działka nr 280/8 o pow. 4,0381 ha i działka nr 280/7 o pow. 1,4743 ha wraz z obiektem zlikwidowanej szkoły. Wydzielona działka o pow. 1,4743 ha jest przeznaczona do sprzedaży na rzecz organizacji pożytku publicznego . Gmina sprzedaje nieruchomość w celu utworzenia i prowadzenia domu pomocy społecznej w obiekcie po byłej szkole.

Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Charytatywnych im. Matki Teresy z Kalkuty z siedzibą w Częstochowie prowadzi dom pomocy w Drużykowie . Z uwagi na fakt uzasadnienia ekonomicznego funkcjonowania w niedalekiej odległości od siebie dwóch obiektów o tym samym profilu , zarządzanych przez jeden podmiot odstępuje się od sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego. Stowarzyszenie Organizacji Pożytku Publicznego deklaruje utworzenie powyżej 20 miejsc pracy w otwartym obiekcie.

Zaznaczył , że na dzień dzisiejszy nie można było jeszcze podzielić w/w nieruchomości bo szkoła istnieje jeszcze do końca sierpnia br . Kupujący chce w okresie letnim wykonywać część prac w budynku szkoły. Aby uniknąć zdewastowania obiektu , Gmina chce zbyć tę nieruchomość . W uchwale wskazany jest podmiot, który chce nabyć w/w nieruchomość. W uchwale Rada Gminy wyraża zgodę na zbycie i określa formę zbycia.. Proponuje się formę bezprzetargową . Jeżeli zbywamy nieruchomość na rzecz instytucji prowadzącej działalność charytatywną , to można nieruchomość zbyć w drodze bezprzetargowej.

Następnie Pan Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania do tematu przedstawionego przez Pana Sekretarza.

Pan Marek K. , powiedział , że ma dylemat bo Pan Wójt Gminy przedstawił nam na szybko projekt uchwały odnośnie zbycia nieruchomości położonej w Woli Czaryskiej i nie ma na nim akceptacji radcy prawnego. Zwraca na to uwagę , bo to nie jest uchwała proceduralna , a dotycząca ważnej decyzji , uprzedza , aby nie popełnić jakiegoś błędu przy tak ważnej inwestycji . Prosił zatem o wyjaśnienie, czy Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Charytatywnych im. Matki Teresy z Kalkuty prowadzi tylko działalność charytatywną , a nie zarobkową ?

W odpowiedzi na powyższe pytanie  Pan Wójt wyjaśnił, że dochody , to Stowarzyszenie przeznacza na działalność statutową.. Radca prawny wyjechał na wczasy  i dlatego nie ma jego akceptacji. Warianty wszystkie dot. zbycia nieruchomości konsultowane były z radcą prawnym w ubiegłym tygodniu. Cały czas byliśmy z radcą prawnym w łączności telefonicznej. Podpis jego na projekcie uchwały będzie złożony.

Pan Wójt poinformował, że jest drugi oferent , który chce przystąpić do przetargu, ale  nie ma on żadnego doświadczenia na polu działania domów pomocy społecznej.

Pan Wójt przypomniał jeszcze , że pierwotna wersja była taka, aby zbyć tę nieruchomość za przysłowiową „złotówkę”, później aby zbyć całą działkę. Uważa jednak , że 1,50 ha to teren wystarczający do sprzedaży Stowarzyszeniu  a pozostałą część w dzierżawę z przeznaczeniem na wykonanie boiska sportowego , z którego korzystać będzie społeczeństwo.Będziemy mieć jeszcze działkę do zaoferowania, a gdyby dyrektor domu pomocy zechciał inwestować w nowy dom pomocy w Woli Czarskiej, wówczas będziemy dla Stowarzyszenia partnerami
w negocjacjach dotyczących sprzedaży pozostałej części działki.

Pan Marciniak R. – potwierdził, że to co powiedział Pan Wójt w powyższym temacie jest zgodne z prawdą , bo uczestniczył w prowadzonych rozmowach.

Innych głosów w tym temacie nie było.

Następnie Pan Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe zbycie części nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem szkoły położonej w miejscowości Wola Czaryska, a Pan Przewodniczący Rady projekt tej uchwały poddał pod głosowanie.

W glosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 13,  głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 2.

Uchwała Nr IX/49/11 w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe zbycie części nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem szkoły położonej w miejscowości Wola Czaryska została przyjęta większością głosów i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.11.

         W punkcie tym głos zabrali :

Pan Wcisło B. – poinformował , że zgodnie z zobowiązaniem z poprzedniej sesji ma adres firmy z Myszkowa , która może odbierać od rolników worki z nawozu i folię z balotów. Firma ta nie odbiera czarnej folii z kiszonek . Rolnicy nadal będą mieć problemy w pozbyciu się tego typu odpadów.

Uważa, że szczegóły w zakresie odbioru folii omówi z przedstawicielem firmy z Myszkowa  Pan J. Krzyżanowski – Kierownik Referatu . W przypadku pozytywnych uzgodnień należy powiadomić mieszkańców o możliwości przekazania tego typu odpadów.

Kolejna sprawa poruszona przez radnego dotyczyła udzielenia pomocy w rozrównaniu przywiezionego  kamienia  na remont drogi.

W odpowiedzi Pan Wójt wyjaśnił, że tym tematem zajmie się Pan Jarosław Krzyżanowski.

Pan K. Krzyżanowski  – poinformował, że pod koniec lipca br planuje zorganizowanie Turniej Piłki Siatkowej Plażowej o Puchar Przewodniczącego Rady Gminy. Sprawami organizacyjnymi w tym temacie zajmie się Pan Tomasz Bąk i Pan Krzysztof Krzyżanowski. Prosił radnych o zgłaszanie drużyn.

Kolejna sprawa poruszona przez Pana K. Krzyżanowskiego dotyczyła powołania Młodzieżowej Rady Gminy- uważa, że jest to temat do przemyślenia.

Przypomniał, że należy spotkać się z wójtem i omówić sprawy dotyczące funduszu sołeckiego.

Pani E.Bartyzel  – prosiła o wystosowanie pism do sołtysów aby właściciele zadbali o porządek przed swoją posesją.

Pan K .Marek  – prosił aby spowodować, by dostawa tłucznia na określony odcinek drogi była częstsza  , by mieszkańcy  zebrali się raz i rozrównali przywieziony kamień na całym odcinku drogi , a nie jak jest obecnie , że miesiąc temu przywieziono kamień , mieszkańcy szybko zebrali się , rozgarnęli go i dalej nic , kamień nie jest dowożony, a mieszkańcy też mają swoje obowiązki i nie zechcą zbierać się do takich prac co jakiś czas.

Pan T. Bąk  – prosił aby sołtysi zrobili wykazy hydrantów w swoich sołectwach wraz ze wskazaniem ich lokalizacji , a strażacy sprawdzą czy są oznakowane .

Pan S. Kochanowski – pytał czy były podejmowane działania w sprawie wycinki krzewów rosnących przy drodze powiatowej w Bichniowie.

Pan A .Rajca – prosił o zamontowanie w Czaryżu znaku drogowego ”Uwaga zwierzęta domowe” , ponieważ w przypadku zderzenia samochodu ze zwierzęciem domowym , gdy nie ma takiego znaku drogowego odpowiedzialność za wypadek zrzucana jest tylko na rolnika , a gdy będzie znak drogowy wówczas odpowiedzialność za wypadek  będzie po obu stronach..

Pan J. Bartyzel  - pytał kiedy będzie zmiana planu zagospodarowania przestrzennego gminy.

Poruszył także następujące tematy :

- prosił o interwencję w Zarządzie Dróg Powiatowych we Włoszczowie  w sprawie niwelacji drogi powiatowej – na mostku w Marchocicach , ponieważ obecny stan może być przyczyną wypadku.

- prosił o usunięcie zbędnego grysu z nawierzchni drogi – na krzyżówce w Żelisławicach i na zakręcie drogi w kierunku kolei PKP w Żelisławiczkach oraz przy przejeździe kolejowym , ponieważ zagraża bezpieczeństwu.

- prosił o środki finansowe na zakup nowych linii na boisko do piłki plażowej w Żelisławicach, ponieważ linie które są , są bardzo zniszczone.

Do w/w tematów poruszonych przez radnych odniósł się Pan Wójt.

Poinformował, że pisma w sprawie obowiązku porządkowania terenu przy własnej posesji zostaną przygotowane i podane do publicznej wiadomości.

Zamówiony tłuczeń ma być przywieziony do końca lipca br.

Popiera temat dotyczący sprawdzenia oznakowania hydrantów i uważa, że jest to dobra inicjatywa.

W sprawie ustawienia znaku drogowego w Czaryżu będą podjęte działania.

W sprawie wycinki krzewów przy drodze powiatowej Pan Wójt rozmawiał i Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych we Włoszczowie Pan Norbert Gąsieniec  zobowiązał się , że  zadanie to zostanie wykonane.

W kwestii zmiany planu zagospodarowania przestrzennego , może jeszcze w tym roku będzie podjęta uchwała o przystąpieniu do zmiany planu zagospodarowania przestrzennego gminy . Do Urzędu Gminy wpłynęło już ponad 30 wniosków w sprawie zmian do planu zagospodarowania przestrzennego gminy.

Temat dotyczący sprzątnięcia nadmiaru grysu z nawierzchni drogi oraz niwelacji drogi w Marchocicach będzie zrealizowany.

W sprawie funduszu sołeckiego należy na następną sesję przygotować informację na jakie zadania środki tego funduszu mogą być przeznaczone oraz określić należy sposób ich finansowania.

Zgodnie z ustawą o funduszu sołeckim do końca września sołectwo może złożyć wniosek określający zadania do realizacji.

Pani Skarbnik Gminy poinformowała , że do końca lipca bieżącego roku zostanie przekazana sołtysom informacja o wysokości środków  przypadających na dane sołectwo w ramach funduszu sołeckiego.

Ad.12.

         W punkcie tym Pan Czesław Hadamik – archeolog prowadzący badania archeologiczne w Seceminie poinformował , że wykonano badania archeologiczne w dwóch miejscach przy  ulicy Koniecpolskiej w Seceminie i natrafiono na miejsca , gdzie wybierano surowiec garncarski – glinę. . Odkrycia takich miejsc zdarzają się rzadko i wiąże się to z ciekawą historią.

 Następnie Pan Przewodniczący Rady poinformował o zgonie mieszkańca Woli Kuczkowskiej . Rodzina zmarłego jest w bardzo trudnej sytuacji , pozostała 3 dzieci w wieku szkolnym ,  stąd propozycja,  aby zebrać pieniądze i pomóc tej rodzinie. Nadmienił, że jeżeli powyższą propozycję radni uznają za stosowną to prosił o wsparcie finansowe.

Obecni na sesji zebrali 620 zł, które przekazane zostaną wdowie po zmarłym rolniku.

W dalszej części tego punktu Pan Przewodniczący podziękował Panu Bogdanowi Wasikowi za wkład pracy w okresie 21 lat pełnienia przez niego funkcji Przewodniczącego Rady

Podziękowania za współpracę i zaangażowanie w realizację wielu zadań na rzecz rozwoju naszej gminy złożył Pan Przewodniczący Rady Pani Barbarze Jarczyńskiej – Sekretarzowi Gminy w związku z jej przejściem na emeryturę.

Podziękowania Pani Sekretarz złożył również Pan Wójt.

Ad.13.

         W punkcie tym Pan Przewodniczący Rady stwierdził, że wszystkie punkty porządku obrad zostały wyczerpane w związku z czym IX sesję Rady Gminy Secemin uważa za zamkniętą.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała                                                                                                       Przewodniczący