$app = JFactory::getApplication(); $nazwa_witryny = $app->getCfg('sitename');

Wiadomość

procedura 22

 

 

 

 

 

 

 

 

herbUrząd Gminy Secemin
ul. Struga 2, 29-145 Secemin
tel. (34) 355 60 17, (34) 355 60 77,
fax. (34) 390 68 60
www.secemin.pl


Karta Informacyjna Nr RA-1


Tytuł: Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego (Forma papierowa)


I. Podstawa Prawna

 

    • Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 167, poz. 1131)
    • ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu

 


II. Wymagany wniosek

Formularze wniosku dostępne są:

    • w wersji papierowej w Referacie Administracji - pokój nr 8 (I piętro)
    • w formie elektronicznej – wzór wniosku ikonka word   ikona pdf

 


Załączniki do wniosku

  • Do wniosku załącza się kolorową fotografię osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35 × 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami – o ile nie występują przesłanki, o których mowa w art. 29 ust. 2–4 ustawy.
    Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
    Fotografia dołączana do wniosku składanego w postaci papierowej powinna być wykonana na papierze fotograficznym lub papierze fotograficznym przeznaczonym do drukarek.

 


IV. Dokumenty do wglądu

    • dokumenty umożliwiające ustalenie tożsamości

 


V. Opłaty

    • za wydanie dowodu osobistego nie pobiera się opłat

 


VI. Termin załatwienia sprawy

    • 30 dni

 


VII. Miejsce załatwienia sprawy

Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin

pokój 8, tel. (34) 355 60 17 wew. 30
Pracownik: Jabłoński Henryk


VIII. Godziny pracy

Pn. - Pt. 730 - 1530


IX. Tryb odwoławczy

    • Odwołanie do Wojewody Świętokrzyskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Secemin w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
    • Tryb odwoławczy występuje jedynie w przypadku wydania decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego.

 


X. Uwagi

Wniosek składa osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, z wyjątkiem:
1) osoby małoletniej, której do ukończenia 18 roku życia zostało więcej niż 30 dni, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun prawny;
2) osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców;
3) osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa opiekun prawny;
4) osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, w imieniu której wniosek składa kurator.

 


data utworzenia: 21.14.2015 r.
data ostatniej aktualizacji: 21.04.2015 r.
data zatwierdzenia: 21.04.2015 r.