$app = JFactory::getApplication(); $nazwa_witryny = $app->getCfg('sitename');

Wiadomość

herbUrząd Gminy Secemin
ul. Struga 2, 29-145 Secemin
tel. (34) 355 60 17, (34) 355 60 77,
fax. (34) 390 68 60
www.secemin.pl


Karta Informacyjna Nr RG-25


Tytuł: Rozgraniczenie nieruchomości


I. Podstawa Prawna

    • Art.29, art. 30 - ustawy z dnia 17 maja 1989 r.- Prawo geodezyjne i kartograficzne (jt. Dz. U. Nr 193, poz.1287 z 2010 r. ze zm.);
    • Art.123, art.104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego(jt. Dz. U. Nr 98, poz.1071 z 2000 r. ze zm.);
    • Rozporządzenie Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 roku w sprawie rozgraniczania nieruchomości (Dz. U. Nr 45, poz. 453);
    • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225,  poz. 1635 ze zm.).


II. Wymagany wniosek

Formularz wniosku dostępny jest:

    • w wersji papierowej w Referacie Gospodarki - pokój nr 5a (parter)
    • w formie elektronicznej - wzór wniosku ikonka word ikona pdf


III. Załączniki do wniosku

    • Dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości( AWZ, AN, wypis KW, postanowienie sadu o nabyciu spadku);
    • Pisemna zgoda geodety uprawnionego podejmującego się wykonania rozgraniczenia;
    • Mapa ewidencyjna z oznaczeniem odcinków granic podlegających rozgraniczeniu;
    • Do wydania decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości - operat pomiarowy przyjęty do Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej   i  Kartograficznej wraz z częścią dla Urzędu Gminy;
    • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.


IV. Dokumenty do wglądu

Brak


V. Opłaty

    • Opłata skarbowa za wydanie decyzji zatwierdzającej rozgraniczenie wynosi 10,00 zł.
    • Stronę obciążają koszty postępowania, które wynikły z jej winy, lub zostały poniesione w interesie lub na żądanie strony, a nie wynikają z ustawowego obowiązku organu prowadzącego postępowanie.

VI. Termin załatwienia sprawy

Według terminów określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.


VII. Miejsce załatwienia sprawy

Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin

pokój 8, tel. (34) 355 60 17 wew. 34
Pracownik: Pośpiech Barbara


VIII. Godziny pracy

Pn. - Pt. 730 - 1530


IX. Tryb odwoławczy

    • Na postanowienie o wszczęciu postępowania rozgraniczeniowego nie służy zażalenie.
    • Wójt  w wyniku postępowania może wydać trzy rodzaje decyzji:

1. orzekająca o rozgraniczeniu  - w tym przypadku strona niezadowolona z ustalenia przebiegu granicy może żądać, w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej decyzji w tej sprawie, przekazania sprawy sądowi;

2. umarzająca postępowanie w związku z zawarciem ugody przed upoważnionym Geodetą – stronie przysługuje prawo złożenia odwołania za pośrednictwem Wójta do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach;

3. o umarzeniu postępowania i przekazaniu sprawy z urzędu do rozpatrzenia sądowi – stronie przysługuje prawo złożenia odwołania za pośrednictwem Wójta do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach.


X. Uwagi

    • Wnioski wraz załącznikami składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Secemin pok. Nr 13 II piętro.
    • Czynności ustalenia przebiegu granicy może dokonać geodeta upoważniony przez Wójta Gminy Secemin.
    • Warunkiem upoważnienia przez Wójta Gminy Secemin jest posiadanie przez geodetę uprawnień zawodowych z zakresu 2, określonych w art. 43 pkt. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.

data utworzenia: 15.12.20011 r.
data ostatniej aktualizacji: 15.12.2011 r.
data zatwierdzenia: 30.12.2011 r.